[ad_1]

1. پاها را گرم نگه دارید ، از جوراب استفاده کنید

8 نکته که به نظر متناقض می رسد ، اما برای کسانی که خواب خود را از دست می دهند بسیار جادویی است - عکس 1.

قبل از خواب جوراب بپوشید تا پاهایتان گرم شود. این امر به هدایت جریان خون از بدن به اندام ها کمک می کند. این سیگنال کاملی برای مغز شماست که گرما در بدن توزیع شده و آماده برای یک خواب خوب است.

2. پاها را شل کنید

8 نکته که متناقض به نظر می رسد ، اما برای کسانی که خواب خود را از دست می دهند بسیار جادویی است - شکل 2.

با پاهای گرم سعی کنید انگشتان پا و بین پاهایتان را کشیده و شل کنید. این کار را 10 بار انجام دهید و سعی کنید به رختخواب بروید. هر استرسی در بدن شما از بین می رود و احساس آرامش بیشتری خواهید کرد. این یک روش کاملاً شناخته شده است که برای مقابله با بی خوابی استفاده می شود ، معروف به آرامش عضلانی پیشرونده (PMR).

3. سعی کنید بیدار بمانید

8 نکته که متناقض به نظر می رسد ، اما برای کسانی که خواب خود را از دست می دهند بسیار جادویی است - شکل 3.

ممکن است “متناقض” به نظر برسد ، اما تلاش برای بیدار ماندن به شما کمک می کند تا سریعتر بخوابید. طبق یک مطالعه ، اگر به مغز خود بگویید که نمی خواهید بخوابید ، برعکس عمل می کند. این روانشناسی معکوس نامیده می شود. بنابراین به رختخواب بروید و بگویید “من نمی خواهم بخوابم” و بدن خود را تغییر دهید.

4. به گذشته فکر کنید

8 نکته که به نظر متناقض می رسد ، اما برای کسانی که خواب خود را از دست می دهند بسیار جادویی است - عکس 4.

یکی دیگر از ترفندهای معکوس روانشناختی که می توانید استفاده کنید مرور روز خود است. به کاری که انجام داده اید فکر کنید: آنچه برای شام خوردید ، کدام قطار را برای رفتن به خانه طی کرده اید ، با چه کسی صحبت کرده اید. این به شما کمک می کند تا آرام باشید و اضطراب خود را برطرف کنید.

5. گوسفندها را حساب نکنید ، نفس های خود را بشمارید

8 نکته که به نظر متناقض می رسد ، اما برای کسانی که خواب خود را از دست می دهند بسیار جادویی است - عکس 5.

شمردن گوسفندان روش قدیمی است! در عوض ، روش تنفس 4-7-8 را امتحان کنید و ببینید آیا سریعتر از روش سنتی به خواب می روید یا خیر. تنها کاری که باید انجام دهید این است که 4 ثانیه نفس بکشید ، 7 ثانیه نفس خود را حفظ کنید و سپس 8 ثانیه بعد نفس خود را بیرون دهید. چندین بار سعی کنید این کار را انجام دهید ، خواب رفتن شما بیش از 60 ثانیه طول نمی کشد.

6. صورت را با آب سرد بشویید

8 نکته که متناقض به نظر می رسد ، اما برای کسانی که خواب خود را از دست می دهند بسیار جادویی است - عکس 6.

کمی آب سرد روی صورت خود بمالید و بخوابید. با کمال تعجب ، این شما را بیدار نمی کند ، اما در عوض باعث ایجاد پدیده ای می شود که در پستانداران به عنوان “رفلکس مغلوب” شناخته می شود. این کار ضربان قلب و فشار خون شما را کاهش می دهد ، که باعث می شود مانند یک کودک بخوابید.

7. بالش را زیر زانوی خود قرار دهید

8 نکته که به نظر متناقض می رسد ، اما برای کسانی که خواب خود را از دست می دهند بسیار جادویی است - عکس 7.

یک بالش می تواند به شما در خواب بهتر کمک کند. اگر به پشت می خوابید ، یک بالش کوچک زیر زانوی خود قرار دهید ، این به شما کمک می کند فشار روی ستون فقرات را کاهش دهید و به کمر اجازه می دهد منحنی طبیعی داشته باشد. اگر به پهلو دراز کشیده اید ، یک بالش بین زانوها قرار دهید ، این به شما کمک می کند تا ستون فقرات صاف باشد.

8- صبحانه را در وعده شام ​​بخورید

8 نکته ای که متناقض به نظر می رسد ، اما برای کسانی که خواب خود را از دست می دهند بسیار جادویی است - عکس 8.

غذاهایی که با صبحانه شما آشنا هستند می توانند در خواب شبانه بسیار کمک کنند. خوردن موز هنگام خواب باعث می شود سریعتر بخوابید زیرا حاوی پتاسیم و منیزیم است. می توانید “چای موز” را نیز امتحان کنید: یک موز را در یک لیوان آب جوش برش دهید ، چند دقیقه بگذارید و سپس با عسل بنوشید. این مخلوط قند خون را تنظیم می کند.

بادام همچنین در موارد بی خوابی یک “ناجی” عالی است زیرا ضربان قلب را کاهش می دهد.

سعی کنید از غذاهای پرادویه و چرب قبل از خواب خودداری کنید ، هضم آنها دشوار است و بدن شما احساس ناراحتی خواهد کرد.

مطابق با روزنامه ترافیک



[ad_2]

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *