[ad_1]

نقاط مشترک غذای بنفش

دکتر نگو مین ، رئیس تغذیه بیمارستان Hoi Long Quan در پکن ، گفت که 6 ماده غذایی بنفش باید در فصل اپیدمی زیاد بخورند زیرا تأثیر آنها در تقویت سیستم ایمنی بدن ، آنتی اکسیدان ها و محافظت از رگ های خونی است.

غذاهای رنگ تیره مانند بنفش نسبت به غذاهای سبک حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان بیشتری هستند.

6 ماده غذایی که باید در فصل اپیدمی زیاد بخورید برای تقویت ایمنی ، آنتی اکسیدان ها و محافظت از رگ های خونی - عکس 1.

غذاهای بنفش اغلب حاوی مقدار زیادی “آنتوسیانین” هستند. آنتوسیانین ها یک ماده فعال بیولوژیکی آنتی اکسیدان هستند. مطالعات نشان داده است که فواید آنتوسیانین برای بدن انسان عبارتند از:

– آنتی اکسیدان ، ضد پیری

– از قلب و عروق مغز محافظت کنید ، از کبد محافظت کنید

– خستگی چشم را کاهش می دهد و بینایی را بهبود می بخشد

– میکروبیوتای روده را تنظیم می کند

– بهبود سیستم ایمنی بدن

6 ماده غذایی بنفش برای محافظت از سلامتی

1. سیب زمینی شیرین بنفش

6 ماده غذایی که باید در فصل اپیدمی زیاد بخورید برای تقویت ایمنی ، آنتی اکسیدان ها و محافظت از رگ های خونی - عکس 2.

انواع معمول سیب زمینی شامل سیب زمینی شیرین سفید ، سیب زمینی شیرین زرد است زیرا حاوی کاروتن زیادی است و سیب زمینی بنفش سرشار از “آنتوسیانین” است ، بنابراین دارای رنگ بنفش است.

در مقایسه با دو مورد دیگر ، سیب زمینی شیرین بنفش کمی نشاسته ، محتوای پروتئین بیشتری ، آهن ، روی و منیزیم بیشتری دارد و همچنین حاوی آنتی اکسیدان بیشتری است.

محتوای نشاسته در سیب زمینی های شیرین بنفش نسبت به برنج و آرد سفید کمتر است ، غنی از فیبر است و به مدت طولانی احساس غربال می کند.کاهش وزن ممکن است جایگزین مناسبی برای برخی از غذاهای اساسی باشد.

کارشناسان یادآوری می کنند: افرادی که دچار کمبود اسید و تحرک ناکافی در معده هستند باید سیب زمینی شیرین بنفش کمتری بخورند ، در غیر این صورت باعث ناراحتی معده می شود.

2. بادمجان

6 ماده غذایی که باید در فصل اپیدمی زیاد بخورید برای تقویت ایمنی ، آنتی اکسیدان ها و محافظت از رگ های خونی - عکس 3.

بادمجان سرشار از آنتوسیانین و انواع پلی فنول است که تا حدی می تواند از بیماری های قلبی عروقی و عروقی مغزی جلوگیری کند. حتی بادمجان پوست کنده حاوی مقدار زیادی پلی فنول است.

بادمجان دارای قند کمی و سرشار از پکتین و پتاسیم است که برای تثبیت قند خون و چربی خون مفید است و به کاهش وزن کمک می کند.

کارشناسان یادآوری می کنند: ساختار اسفنجی بادمجان ، کره قابل هضم آسان است ، بنابراین هنگام پخت و پز باید چربی کمتری قرار دهید ، که می تواند جذب چربی را کاهش دهد.

3. پیاز بنفش

6 ماده غذایی که باید در فصل اپیدمی زیاد بخورید برای تقویت ایمنی ، آنتی اکسیدان ها و محافظت از رگ های خونی - عکس 4.

پیاز بنفش محتوای بیشتری از آنتوسیانین و فیبر دارد و همچنین حاوی مقداری ساپونین است که می تواند سلول های سرطانی را مهار کند.

طعم تند پیاز عمدتا از “سولفیدهای آلی” حاصل می شود. هرچه پیاز داغتر باشد ، هرچه آنتی اکسیدان بیشتری وجود داشته باشد ، اثر آن قویتر است.

کارشناسان یادآوری می کنند: “سولفور آلی” موجود در پیاز می تواند مخاط معده را تحریک کند و باید به میزان متوسط ​​توسط افراد مبتلا به بیماری های دستگاه گوارش مصرف شود.

4. توت

6 ماده غذایی که باید در فصل اپیدمی زیاد بخورید برای تقویت ایمنی ، آنتی اکسیدان ها و محافظت از رگ های خونی - عکس 5.

بلوبری سرشار از “آنتوسیانین” ، “ویتامین های B1 ، B2 ، C” و مواد معدنی مانند کلسیم ، پتاسیم و منیزیم است. آنها همچنین حاوی ترکیبات گیاهی مانند “رسوراترول” و “مورین” هستند … که به افزایش انعطاف پذیری کمک می کنند برای بدن.

توت دارای قند 15 تا 13٪ ، جویدنی ، خوشمزه ، سرشار از آنتی اکسیدان است ، برای افراد دیابتی برای کنترل بهتر قند خون بسیار مناسب است.

خواص ضد التهابی طبیعی توت خطر فشار خون و سکته را کاهش می دهد. کلیه ، کبد و بیماری های قلبی نیز با استفاده منظم از توت به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

5. کلم بنفش

6 ماده غذایی که باید در فصل اپیدمی زیاد بخورید برای تقویت ایمنی ، آنتی اکسیدان ها و محافظت از رگ های خونی - عکس.

کلم های بنفش و سبز که ما اغلب می خوریم در واقع کت های مختلفی هستند ، هم در خانواده چلیپایی ها ، و حاوی ماده شیمیایی گیاهی “گلوکوزینولات” ، که دارای پتانسیل ضد سرطانی است.

کلم بنفش علاوه بر محتوای زیاد آنتوسیانین ، دارای مقدار عالی کلسیم و مواد معدنی در پتاسیم است که برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا که نیاز به رژیم غذایی با پتاسیم بالا دارند بسیار مناسب است.

کارشناسان توصیه می کنند: افزودن سرکه به کلم بنفش برای خنک شدن باعث ایجاد نشاط در رنگ می شود.

6. برنج بنفش

6 ماده غذایی که باید در فصل اپیدمی زیاد بخورید برای تقویت ایمنی ، آنتی اکسیدان ها و محافظت از رگ های خونی - عکس 7.

برنج بنفش حاوی مواد مغذی مانند لیزین ، تریپتوفان ، ویتامین های B1 و B2 و سایر مواد مغذی ضروری مانند آهن ، روی ، کلسیم و مواد معدنی است.

با این وجود ، از آنجا که برنج بنفش به نوع برنج فاقد گلوتن با محتوای نشاسته نسبتاً زیاد تعلق دارد ، به عنوان ماده اصلی غذایی مناسب نیست.

کارشناسان یادآوری می کنند: NS دانه های خام مانند برنج بنفش و سیاه بافت سفت تری دارند و می توانند به مدت چند ساعت خیس بخورند تا به هضم غذا کمک کنند.

2 سوund تفاهم در مورد غذای بنفش

1. آیا رنگ بنفش غذا به دلیل رنگ آمیزی است؟

جواب: نه!

آنتوسیانین ها رنگ های طبیعی هستند که در آب محلول هستند ، این ماده پایدار نیست ، از گرما می ترسد ، از نور می ترسد و همچنین از اکسیداسیون می ترسد ، هرچه درجه حرارت بالاتر باشد و رنگ آن طولانی تر باشد ، سخت تر است حفظ شود در نتیجه ، غذاهای غنی از آنتوسیانین هنگام پخت یا شستشو می توانند قرمز ، سبز و آبی شوند..

این طبیعی است ، اصلاح ژنتیکی یا رنگ آمیزی نیست. ارزش غذایی تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

2. بیشتر بخوریدEآیا می توانید غذای بنفش بخورید؟

جواب: نه!

هضم و جذب غذاهای تیره رنگ دشوارتر از غذاهای سبک است ، افرادی که عملکرد هضم ضعیفی دارند باید از مقادیر مناسب استفاده کنند.

غذاهای بنفش اگرچه سرشار از مواد مغذی هستند اما نمی توانند جایگزین مواد غذایی با رنگ های دیگر شوند. خوردن غذاهای رنگارنگ هر روز می تواند از سوrition تغذیه ناشی از تغذیه نامناسب جلوگیری کند.

دنبال می کنم روشنفکران جوان



[ad_2]

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *