رفتن به ورزشگاه در شرایط آب و هوایی زیر 10 درجه برای بسیاری از افراد کاملاً لوکس است. بدون انرژی و عزم بیشتر ، طبق معمول ، دمای پایین دلیل بسیار “خوبی” برای متوقف کردن تمام تلاش های ما برای از دست دادن چربی است.

نه تنها این ، برخی از افراد همچنین می گویند که در زمستان احساس افسردگی و گرسنگی بیشتری می کنند. به گفته مربی ترن دوک فونگ (هانوی) ، این وضعیت موجه است و از سه عامل اصلی ناشی می شود:

اختلال عاطفی فصلی (SAD):

دوک فونگ گفت از هر 15 نفر یک نفر به این سندرم مبتلا می شود. بارزترین تظاهرات SAD خلق و خوی کم برای مدت طولانی ، علاقه کم ، بی تفاوتی نسبت به همه چیز ، تحریک پذیری ، خواب عمیق و مشکل در بیدار شدن از خواب است.

این تظاهرات مشکلات خاصی را برای فرد مبتلا ایجاد می کند و بر اثربخشی کار و یادگیری ، به ویژه ورزش و ورزش تأثیر می گذارد.

کمبود نور خورشید:

داك فونگ گفت: “هر كس ساعت بیولوژیكی خاص خود را خواهد داشت تا با تمام فعالیتهای زندگی سازگار شود. این ساعت بسیار تحت تأثیر نور خورشید است.”

چرا افزایش وزن در زمستان آسان تر است؟  - تصویر 1

ما به راحتی وزن اضافه می کنیم ، چربی بیشتری را در زمستان ذخیره می کنیم. کار: Times of India.

– کمبود ویتامین D:هورمون ملاتونین در بدن وظیفه کنترل زمان خواب و بیداری ما هنگام بیدار شدن را دارد. این هورمون بیشتر تولید می شود زمانی که بدن فاقد نور خورشید است – وضعیتی که اغلب در زمستان شمالی همراه با آسمان ابری و ابری دیده می شود. این عدم تعادل نسبت به روزهای آفتابی مستقیماً باعث خواب آلودگی و عدم هوشیاری می شود.

این یکی از پیامدهای دیگر کمبود نور خورشید است. بدن ما قادر است ویتامین D را از طریق نور خورشید سنتز کند. این عنصر کمیاب نقش مهمی در بهبود خلق و خو ، تراکم استخوان ، سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب دارد …

مربی دوک فونگ نتیجه گیری کرد: “این عوامل باعث بدتر شدن خلق و خوی ما در زمستان می شود. بی حوصلگی ، هوای سرد همراه با گرسنگی منجر به نیاز به خوردن بیشتر می شود ، بنابراین مغز را راضی می کند ، باعث ایجاد خلق و خوی خوب و کالری لازم برای گرم شدن و گرم شدن می شود. گرم نگه داشتن “.

با این حال ، خوردن بیشتر و ورزش کمتر 2 دلیل برای کالری اضافی است که باعث می شود بدن در زمستان چربی ذخیره کند. به همین دلیل دوک فونگ راه حل های مختلفی را برای کسانی که با وجود این دشواری هنوز می خواهند هیکل خود را بهبود بخشند و کارایی کار را افزایش دهند ارائه می دهد.

این مربی پیشنهاد می کند: “برخلاف افت ملاتونین در زمستان ، تمرینات ورزشی ، به ویژه با وزنه و داشتن فعالیت عضلانی ، بدن ما مقدار زیادی دوپامین ، اندورفین و سروتونین ترشح می کند – انواع هورمون هایی که روحیه مثبت و هوشیاری را تحریک می کنند.”

علاوه بر این ، ما همچنین باید از طریق رژیم غذایی ، به ویژه ویتامین D ، ریز مغذی ها را به طور کامل مکمل کنیم. در صورت لزوم ، مردم می توانند از مولتی ویتامین های بیشتری برای تأمین نیازهای بدن در زمستان استفاده کنند. علاوه بر این ، چه او گرسنه باشد و چه تشنه ، ما باید سعی کنیم غذاهای نشاسته بد و منابع چربی مانند فست فود ، کنسرو را محدود کنیم …

مطابق با اخبار زینگ



دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *