وقتی نوبت به ژاپن می رسد ، اتفاقاً بسیاری از مردم به غذاهای تازه و خوشمزه ماهی فکر می کنند. طی چند دهه گذشته ، ماهی خام به عنوان غذایی شناخته می شود که به ژاپنی ها کمک می کند همیشه بالاترین امید به زندگی در جهان را داشته باشند.

به تازگی ، روزنامه چینی Qilu Evening News یک سبزی ماندگاری دیگر را که ژاپنی ها هر روز از آن استفاده می کنند و همچنین گوشت ماهی را فاش کرد: جلبک دریایی!

علاوه بر ماهی ، به لطف این سبزی ماندگاری که به عنوان یک غذای فوق العاده شناخته می شود ، طول عمر ژاپن نیز بهبود می یابد - عکس 1.

جلبک دریایی یک غذای طولانی مدت ژاپنی است.

در ژاپن ، جلبک دریایی نه تنها موادی است که غذاهای معروف ژاپنی را درست می کند ، بلکه توسط مردم این کشور به عنوان یک ماده غذایی فوق العاده که سلامت را حفظ می کند ، مورد توجه قرار می گیرد. اقیانوس وسیع اطراف ژاپن بیش از 10 هزار گونه جلبک دارد که از حدود 20 گونه آنها اغلب در آشپزخانه استفاده می شود. ژاپنی ها در اوایل درک اثرات جلبک دریایی ، این ماده را در غذاهای معروف مانند سوپ میسو ، سالاد مخلوط ، رول سوشی …

به لطف استفاده منظم از غذاهای خوب ، از جمله جلبک دریایی ، کشوری با امید به زندگی کم مانند ژاپن ، پس از 100 سال با میانگین سنی فعلی مردان 80 سال به قله جهان رسیده است. و 86 برای زنان.

طبق طب چینی ، جلبک ها دارای طعم شور ، خواص سرماخوردگی هستند ، وارد مجاری کبد ، معده ، کلیه ها می شوند ، دارای اثر حرارتی ، کاهش سرفه ، کاهش چربی و فشار خون هستند.

با خوردن منظم جلبک ها ، بدن فواید زیر را بدست می آورد

1. سم زدایی موثر

به گفته ابولووانگ ، امروزه بدن انسان با بسیاری از خطرات مسمومیت با سرب مواجه است ، مصرف جلبک ها به دلیل محتوای زیاد جلبک ها می تواند از این مشکل جلوگیری کند. اسید آلژنیک ، که سرب را از طریق دستگاه گوارش از بدن دفع می کند.

2. خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید

مطالعه ای در سال 2013 نشان داد که موش ها از رژیم غذایی سرشار از چربی و کلسترول استفاده می کنند و هنگامی که با جلبک مصرف می شوند ، میزان کلسترول بد خون آنها به طور قابل توجهی کاهش می یابد. همزمان ، سطح HDL کلسترول خوب و تری گلیسیرید را افزایش دهید ، بنابراین به خوبی از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کنید.

3. بدن را گرم کنید

طبق طب چینی ، آب دریا سرد است ، جلبکهایی که در اینجا رشد می کنند مقاومت بسیار خوبی در برابر سرما دارند. علاوه بر این ، جلبک ها دارای طعم شور ، گاز مفید ، اثر گرم کننده بر کلیه ها دارند ، بنابراین اگر این ماده غذایی را در زمستان بخورید ، می تواند مقاومت بدن را در برابر سرما افزایش دهد.

4- با اثرات مضر رادیکال های آزاد مبارزه کنید

با تشکر از همان بسیاری از آنتی اکسیدان ها کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها ، که جلبک ها توانایی محافظت از بدن در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد را دارند. مطالعات نشان می دهد که فوکوزانتین موجود در جلبک ها می تواند رادیکال های آزاد را 5/13 برابر بیشتر از ویتامین E – که یک آنتی اکسیدان اصلی است – از بین ببرد.

5. از کاهش وزن حمایت کنید

میزان چاقی در بین ژاپنی ها بسیار کم است ، علت این امر آن است که آنها در خوردن جلبک دریایی بسیار کوشا هستند. این نوع مواد غذایی سرشار از فیبر خوب هستند ، که به غذا خوردن کمک می کند تا مدت بیشتری احساس سیری کند ، اشتها را کاهش می دهد و بنابراین به کاهش وزن کمک می کند.

علاوه بر این ، برخی از مطالعات حیوانی همچنین نشان می دهد که وجود فوكوكسانتین در جلبك ها می تواند به كاهش چربی بدن كمك كند.

علاوه بر ماهی ، طول عمر ژاپن نیز به لطف این سبزی با طول عمر بالا ، که به عنوان یک غذای فوق العاده شناخته شده است ، بهبود می یابد - عکس 2.

ژاپنی ها هنگام استفاده از جلبک ها از مزایای زیادی برخوردار می شوند.

6. پیشگیری از سرطان

مطالعه منتشر شده در مجله Marine Drugs ، سوئیس نشان می دهد که جلبک ها می توانند از پیشرفت سرطان روده بزرگ و پستان جلوگیری کنند.

توجه داشته باشید:

اگرچه جلبک ها برای سلامتی مفید هستند ، اما بهتر است زیاد مصرف نشود ، زیرا این ماده غذایی غنی از ید است ، سو abuse استفاده بر عملکرد تیروئید تأثیر می گذارد و یا باعث افزایش وزن می شود.

افرادی که از پرکاری تیروئید رنج می برند ، مبتلایان به جوش ، زنان باردار ، مادران شیرده و کودکان خردسال باید غذا را در دوزهای مناسب در نظر بگیرند. علاوه بر این ، جلبک ها نباید همراه خرمالو ، چای و میوه های ترشی خورده شوند ، تا واکنش دشواری ایجاد نکنند و به معده و روده آسیب برسانند.

مطابق با سبک زندگی ویتنامی



دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *