[ad_1]

پیش بینی آب و هوا برای امروز (7 ژانویه) نشان می دهد که از امشب در استانهای مرکزی نیز در مناطقی با باران شدید ، باران ، متوسط ​​باران می بارد. در شمال و استانهای Thanh Hoa تا Ha Tin ، هوا سرد و مضر شد.

در روزهای سرد ، ناراحت کننده ترین بیماری سکته است. در بخش اورژانس ، بیمارستان مرکزی سالمندان در روزهای سرد اغلب تعداد بیماران سکته مغزی را 1.5 برابر بیشتر از روزهای طبیعی پذیرش می کند.

در زمستان آب و هوای عالی وجود دارد ، شما نباید تمرین کنید زیرا سکته مغزی آسان است ، به خصوص 4 گروه از افراد وجود دارد که باید مراقب باشند - عکس 1.

عادت های بد سرماخوردگی می توانند خطر سکته را افزایش دهند.

دکتر ترن کوانگ تانگ (رئیس بخش اورژانس و سکته مغزی ، بیمارستان ملی سالمندان) گفت که عادت های بد در هوای سرد می تواند خطر سکته را افزایش دهد و صبح برای تمرین بیرون برود. به زودی یکی از آنها است.

صبح زود (ساعت 4-6 صبح) زمان بیرون نرفتن برای ورزش است

ورزش نوع بسیار خوبی از ورزش و ارتقا health سلامتی است ، اما موارد زیادی در افراد مسن وجود دارد که هنگام رفتن به ورزش در ساعت 4-5 صبح مجبور هستند به دلیل سکته مغزی به بیمارستان اورژانس بروند. . در گذشته ، در بیمارستان باخ می ، یک بیمار 50 ساله در اثر ورزش در ساعت 4 بعدازظهر دچار سکته مغزی شد.

طبق گفته پزشکان در هنگام سرما ، آسیب رساندن به هوای سرد و غیره حرکت بین ساعت 9:00 و 6:00 را محدود کنید. بسیاری از افراد مسن عادت دارند از 4-6 صبح زود بیدار شوند و ورزش کنند ، اما این بار می تواند منجر به سرد شدن ناگهانی بدن شود و منجر به سکته شود.

4 گروه از افراد با فاکتورهای پرخطر مانند افراد مسن ، بیماران با فشار خون بالا ، دیس لیپیدمی ، دیابت … باید به دلیل مقاومت ضعیف ، مستعد فشار خون بالا مراقب باشند ، بنابراین به راحتی باعث عوارض انسدادی ، پارگی عروق مغزی می شوند.

در زمستان یک منطقه زمانی عالی وجود ندارد زیرا نباید سکته کرد آسان است ، به خصوص 4 گروه از افراد باید مراقب باشند - عکس 2.

4 گروه از افراد با عوامل خطر بالا مانند افراد مسن ، بیماران مبتلا به فشار خون بالا ، چربی خون ، دیابت …

نه تنها تمرینات صبحگاهی انجام می شود ، افراد مسن معمولاً عادت دارند که شب یا نیمه شب صبح از خواب بیدار شوند و به توالت بروند و باعث تغییر ناگهانی دما شوند و سکته نیز بسیار آسان است.

کارشناسان توصیه می کنند افراد مسن وقتی نیمه شب از خواب بیدار می شوند ، به گرم پوشیدن ، به خصوص گرم نگه داشتن سر توجه داشته باشند ، بنابراین به یک توالت در اتاق که به هوا نمی رود ، بروید. اگر زود بیدار شوید ، می توانید به داخل خانه بروید ، خانه را جارو کنید ، چای درست کنید … اما مجبور نیستید بیرون بروید.

پس چه موقع باید زمستان امن باشد؟

به گفته دانشیار پروفسور دکتر مای دوی تن (رئیس بخش اورژانس 1 ، بیمارستان باخ مای): در روزهای بد سرما ، همه باید زمان ورزش را از 4 تا 5 صبح به ساعت 7-9 تغییر دهند.

این بستگی به شرایط آب و هوایی دارد که تصمیم می گیرد در خارج از منزل یا داخل خانه ورزش کند. اگر بیرون می روید ، باید لباس گرم برای همه فراهم شود تا از خود در برابر پارچه محافظت کند ، مانند کت ، شلوار ، ضخامت کافی برای حفظ گرما ، روسری ، کلاه ، دستکش ، جوراب ، ماسک …

قبل از تمرین ، توصیه می شود که به آرامی گرم شوید تا بدن گرم شود و به انعطاف پذیری مفاصل کمک کنید تا از اسپاسم یا آسیب دیدگی در هنگام تمرین جلوگیری کنید. علاوه بر این ، هوای زمستانی بدن را مستعد کم آبی می کند. کمبود آب بدن را به سرعت خسته و خسته می کند. بنابراین وقتی صبح می روید سر کار ، باید یک بطری آب بیاورید تا به موقع از بدن آبرسانی شود.

بعد از آموزش ، باید 20 دقیقه استراحت کنید ، وقتی دمای بدن تثبیت می شود ، عرق ، ضربان قلب و تنفس طبیعی است ، خود را خشک کنید ، سپس دوش بگیرید.

مطابق با روشنفکران جوان



[ad_2]

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *