فروش بیشتر شد

تجارت اتومبیل چین نشان داد که پکن X7 و برلیانس V7 کمبود دارند. از ابتدای سال 2021 ، هیچ محموله ای برای این کشور وجود ندارد ، بنابراین مشتریان هنوز باید منتظر بمانند. علاوه بر پرفروش ترین پکن X7 ، برلیانس V7 به دلیل انتخاب بسیاری از مشتریان در رتبه دوم قرار دارد. اگرچه طراحی و تجهیزات تکنولوژیکی برلیانس V7 با پکن X7 برابری نمی کند ، اما در عوض مزیت این محفظه داخلی بزرگ و موتور فن آوری BMW است.

برخی منابع می گویند مدل “کالاهای گرم” پکن X7 ، که تا پایان سال 2020 به کشور وارد می شود ، 500 دستگاه است. علاوه بر این ، مدل های دیگر مانند Brilliance V7 ، Zotye Z8 ، BJ 40 ، … بیش از 300 واحد دارند.

تاریخچه بی سابقه ای ، اتومبیل های چینی به ویتنام فروخته شدند - عکس 1.
خودروهای چینی تصمیم به ورود به بازار ویتنام گرفته اند.

اگر یک مدل خودروی چینی به طور کامل توسط شرکت های چینی ، از جمله موتورها و گیربکس ها ، با فروش 500 دستگاه در ویتنام تولید شود ، با موفقیت 500 دستگاه تولید شد ، موفقیت آمیز بود. بزرگترین مخاطب در همه زمان ها. با وجود اپیدمی کوید -19 ، که تأثیر منفی بر بازار خودرو ویتنام دارد ، در سال 2020 خودروهای چینی عملکرد بهتری در گذشته نسبت به قبل دارند ، به ویژه در ماه های آخر سال.

تجارت خودروی چین با بررسی سفارشات فعلی انتظار دارد فروش در سال 2021 حتی بهتر شود. بزرگترین نگرانی اکنون کمبود سهام و افزایش قیمت ها است.

“با دو مدل پکن X7 و برلیانس V7 ، تأمین کنندگان در چین به اندازه کافی سفارشات ما را انجام نمی دهند. در همین حال ، نرخ ارز بین یوان و دلار آمریکا 14٪ افزایش یافته است که منجر به هر خودرو می شود. ارزش واردات 1000 $ به علاوه هزینه ها افزایش یافته است برای حمل و نقل خودرو به 1800 دلار افزایش یافته است ، 6 برابر بیشتر از قبل “، گفت: یک شرکت خودروسازی چینی.

با این حال ، برخی اظهارات ادعا می کنند که نکته مشترک خودروهای چینی که اخیراً به ویتنام وارد شده این است که همه آنها در زمان عرضه فروش خوبی داشته اند اما پس از آن “سبک خود را از دست داده اند” و در وضعیت کاهش فروش قرار گرفته اند. سپس محو شوید و فراموش کنید. برخی از مصرف کنندگان که پکن X7 را اخیراً خریداری کرده اند اعتراف کردند که فقط برای تجربه چگونگی اتومبیل خود در حال خرید یک ماشین هستند و هنوز برای بررسی نیاز به زمان طولانی دارند.

“وضوح پایین”

نسل جدید چینی از طراحی زیبایی مانند یک ماشین اروپایی پر از فناوری برخوردار است در حالی که قیمت ارزان است. اما ویتنامی ها علاوه بر این خواسته ها ، مستلزم داشتن برند و کیفیت خوب نیز هستند. برای بسیاری از افراد ، اتومبیل های چینی فقط می توانند معیارها را داشته باشند: زیبا ، بسیاری از فن آوری ها و ارزان ، و مارک و کیفیت راضی نیست. علاوه بر این ، تعصبات در مورد اتومبیل های چینی هنوز یک ذهنیت رایج است که از بین بردن آن برای اکثر مصرف کنندگان ویتنامی بسیار دشوار است.

در حال حاضر با 700 میلیون VND ، مصرف کنندگان ویتنامی گزینه های زیادی هنگام خرید خودرو دارند. آنها می توانند چنین مارک های ژاپنی و کره ای را خریداری کنند ، اگرچه غرق در تکنولوژی نیستند ، اما کاملا مدرن و با طراحی زیبا هستند. علاوه بر این ، کیفیت بدون اطمینان از ساخت “ماوس سفید” ، کاملاً تضمین شده تأیید شده است.

تاریخچه بی سابقه ای ، اتومبیل های چینی به ویتنام فروخته شدند - عکس 2.
قیمت خودروهای چینی در حال کاهش است.

با این حال ، مدل های جدید آزمایشی برای خودروهای چینی خواهند بود. قیمت فروش بیشتر مدل های چینی وارد شده به ویتنام حدود 700 میلیون VND است. برای موتورهای زیر 2.0 لیتر ، مشمول 70٪ مالیات بر واردات ، 35-40٪ مالیات مصرف ویژه (بسته به ظرفیت سیلندر) و 10٪ مالیات بر ارزش افزوده ، فقط سه مالیات فوق نمایانگر حدود 50٪ از فروش خودرو است . بنابراین ، هزینه تولید خودرو فقط حدود 300 میلیون VND است.

طبق مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای (RCEP) که اخیراً امضا شده است ، خودروها مشوق مالیاتی هستند. بنابراین ، نرخ مالیات واردات برای خودروهای CBU از چین به ویتنام به تدریج کاهش می یابد و قیمت خودروهای CBU وارداتی از چین کاهش می یابد. مالیات بر واردات CBU از چین به ویتنام کاهش یافته است و انتظار می رود قیمت 700 میلیون VND خودرو اکنون کاهش یابد.

با افزایش سطح فناوری و تولید روز به روز ، قیمت اتومبیل در حال کاهش است ، با 3-5 سال دیگر که ممکن است مصرف کنندگان ویتنامی تجربه کنند ، این تجارت امیدوار است که نظرات خود را در مورد خودروهای چینی تغییر دهد. .

بدون توقف ، مشاغل نشان داده اند که ماشین های مجهز به چینی بیشتری به ویتنام آورده می شوند ، از جمله اتومبیل های برقی هیبریدی (PHEV) که می توانند در خانه شارژ شوند. . مزیت این نوع اتومبیل این است که از مالیات ویژه مصرف کم 15٪ برخوردار است.

بنابراین ، می توان دریافت که اگرچه فروش هنوز کم است ، اما خودروهای چینی هنوز عزم خود را برای ورود به بازار ویتنام رها نمی کنند ، اما همه چیز “وضوح تصویر را کاهش می دهد”.

مطابق با VietNamNet



دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *